Creat Positive Class

Teaching Character and Creating Positive Classrooms

by Relay Graduate School of Education


引き続き、Couseraでお勉強中です。
以前はedXで講座を取っていましたが、appも使いやすいcauseraの方を活用しています。
先生用のコースが多いのも嬉しいです。

さて、前回のTechnologyの方がWeek3まで行ったので、今日はPositive Psychologyに近いコースのDay1をやりました。

This course has one objective: to prepare you to integrate character into your work with young people – regardless of whether you’re an educator, coach, school leader, parent or a college student studying to be a teacher.
Week1は、VIA Surveyというもので、以下のサイトに生き、100ほどの質問に答えなければなりません。


ちょっと面倒でしたが、このアンケート後に24の特性のうち、自分の特性に近いものから順位付けをしてくれるというものです。後のビデオにもありましたが永久的というより、今の状況や環境にいる自分を見るのに良いかな、と思いました。

1 Kindness

Doing favors and good deeds for others; helping them; taking care of them.

2 Creativity

Thinking of novel and productive ways to conceptualize and do things; includes artistic achievement but is not limited to it.

3 Humor

Liking to laugh and tease; bringing smiles to other people; seeing the light side; making (not necessarily telling) jokes.


という結果でした。


Love of learningが以外と下位だったのが地味にショックでしたが、同じ内容の質問を様々な表現で聞いてくるのが面白いserveyでした。


ちょっと時間がかかるので、皆さんのお休みの日などにどうぞ!!



この記事へのコメント


この記事へのトラックバック